Wednesday, 15 October 2014

Resepi: Kerabu Pucuk Paku


Ini resepi yang sy baru masak..hmmm 1st time jugak masak ni...hahhaha..selama ni makan yang mak mertua masakkan..so kali ni sebab mak mertua tak sempat nak masak, sy TERpaksalah masak ye...alhamdulillah menjadi...




1) Celur pucuk paku, toskan
2) Tumbukkan bawang merah, bawang putih, halia, serai, lada hitam dan isi ikan yang direbus (agak-agak la ye bahan-bahan dia..ikan tu sy buat 2 ekor untuk 2 ikat pucuk paku)
3) Pastu masukkan garam, gula, kerisik, santan (pastikan santan ni dah dimasak)
4) Tadaaa...siap...

Senang je kan...


2 comments:

Maria Ismail said...

Sedap ni...saya pun suka kerabu pucuk paku :)

Syahida Azizan said...

nnti blh cuba masak ye maria..lg puas hati hhehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...