Tuesday 19 April 2016

tips simpan pola pakaian


Apabila dah menjahit, memang menggunakan banyak pola. Pola biasa digunakan untuk pakaian selain daripada baju kurung. sebab baju kurung kita just tanda terus di atas kain je. saya, memang ade masalah nak simpan pola-pola ni, tak tau camana cara yang senang nak cari, jimat ruang & fleksible


hari tu saya utarakan masalah saya dalam geng menjahit. kalau korang ade fb ( wajib lah ade kan hehe) search group Kelas Menjahit & Alatan Jahitan..macam2 tips korang boleh dapat dalam tu..saya kalau bukak fb memang group inilah yang dituju

ok, berbalik kepada persoalan saya itu, ramai yang bagi idea yang bernas dan sangat praktikal..ok jom follow..

 lukis pola atas kad manila dan gantungkan



 simpan dalam fail



 simpan dalam sampul surat A4, dan labelkan nama dan pattern


sangkutkan pada hanger

simpan dalam plastik saiz A4 dan labelkan..pastu simpan dalam kotak 

saya dah dapat idea yang best & akan apply untuk simpan pola-pola saya yang dah berlambak-lambak ni..

thanks kepada ahli group kmaj yang sporting share cara dorang simpan pola




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...