Wednesday, 10 September 2014

Bioseleza feminine pad


Tahukah korang pad yang kita pakai selama ni diperbuat daripada kertas recycle yang dah dibleachkan??


Bila sy dapat tau pasal info ni, terus rasa terpaku..ngeri..nyilu...yela..selama ni dah 20tahun pakai pad...setiap bulan! 8 hari sehari! dah berapa banyak bleach yang agak-agak termasuk dalam miss V kita??oh no....



Kenapa WAJIB pilih Bioseleza??

 
Bio-Seleza guna gel - Tahan basah, kering!
senang je nak cuci, basuh kat bahagian atas..pastu kuarkan gel dia..masukkan dalam toilet bowl takpe sebab dia biodegradable..takkan tersumbat!

Ada anti-bacteria strip untuk halang pembiakan kuman
Masalah 'bau' akan berkurangan lebih-lebih lagi time heavy

Kain berkualiti & bernafas untuk pengudaraan, tak lembap
Di tambah BioVelocity Energy untuk pengedaran darah, bantu detox
Daripada teknologi Biovelocity..cam Biovelocity Sleepmate

 Slim, tak tebal sangat, & tak besar.
 Tak terasa pun kita pakai pad..nak lari ke, jogging ke..tak terasa



  Testimoni pengguna Bioseleza






Bioseleza ni ade set tau  

1) Mix box
30 pcs x 2 pack pantyliner 
10 pcs x 2 pack pad siang
 8 pcs x 1 pack malam 
8 pcs x 1 pack malam extra panjang

2) Day box
30 pcs x 6 pack pad siang

3) Pantyliner box
30 pcs x 6 pack pantyliner


Nak beli asing-asing pun boleh..takde masalah

BERMINAT??


whatsapp
sya
 014-824 8525


           

Sunday, 7 September 2014

Korang nak jual buku terpakai??


Korang ade nak jual buku kanak-kanak terpakai tak??

buku kanak-kanak tau

sila whatsapp sy

014-824 8525

balik kampung!!!


Last week berkesempatan untuk balik kampung...yes..BALIK KAMPUNG hokey...al-maklum, sy ni mak orang Pulai Chondong, mertua orang Pulai Chondong and yes kitorang dok di Pulai Chondong!! ayoyoyo...bile orang balik raya, terasa kesedihan sebab kitorang takde feel itu...nak balik umah mak sy, just 5minit sampai le...

tapi, kitorang ade satu lagi kampung...PERLIS! yes, ayah sy asalnya orang Perlis, bile dah kawin terus menetap di kelantan..kitorang still balik sana setiap tahun, cuma sekarang nenek ngan atuk dah takde, so kali ni melawat pakcik-pakcik jela...

balik kampung pun kejap je, pagi jumaat bertolak ke sana, dan balik kelantan pagi ahad..apepun, keriangan , kegembiraan tak dapat diluahkan dengan kata-kata sebab at last kitorang dapat BALIK KAMPUNG!!! ho..ho..balik kampung....


bile masuk je tol Gurun, feel tu terus berubah...sebab seronok dapat tengok sawah padi...lagipun kedah ngan perlis tak jauh pun..dalam sejam lebih dah sampai..cuma kitorang banyak berhenti...makan kat RnR Gurun pastu husband jumpa kawan dia plak kat Aloq Star hehheh...


1st time pegi Wang Kelian...setakat umur sy 31 tahun ni, ayah sy tak pernah bawak..tak tau la kenapa...Padang Besar pun dalam 2tahun ni je kitorang penah pegi..best jugak pegi Wang Kelian...banyak barang ade kat sana..tapi lebih kepada comforter, mainan kanak-kanak, selipar, periuk belanga..kalau pakaian perempuan memang sikit sangat (that's why sy tak membeli ape-ape untuk sy!!)


compare harga ngan Padang Besar agak beza jugak la..lebih murah kat sini..compare ngan rantau panjang pun ade beza gak la...kalau toto Narita kat sini dalam rm37, kalau kat rantau panjang dalam rm40..beza jugak kan...

WARNING!!

perjalanan ke sana akan menempuhi perjalanan yang berbahaya...akan menaiki sebuah bukit dan jalannya agak bengkang bengkok..ala-ala nak naik ke Genting gitu...so kepada tuan kereta yang dah lama tak service kereta, minyak clutch kurang, tak payah pegi la ye..takut enjin kereta korang berasap plak...masa nak balik, ade terjumpa sebuah kereta tersadai kat tepi jalan, ade masalah enjin panas kot..service kereta dulu, lebih baik pakai minyak JTX 1000 Gold...memang terjamin, lancar enjin dan jimat! (sempat plak hehheh..)



Ini cenderamata yang wajib dibeli..ala beli kat Kuala Perlis je...kuih karas, ikan kering kuala, tapi tak jumpa plak ngan kuih cakar ayam...penah dengar tak??best korang...kalau yang arwah tok buatkan, sedap sangat...yang ni boleh la..melepaskan rindu kat kampung, lagipun tak jumpa kat kelantan huk..huh..hukk...





okey, Perlis mu tunggu aku datang tahun depan!!

see ya...





Saturday, 23 August 2014

JTX 1000 Gold- jimat minyak, enjin lebih smooth dan senyap


Minyak Pelincir?? Minyak kereta???

Ayoyoyo...bagi orang pompuan mesti tak pernah terpikir langsung pasal minyak-minyak ni...yang tau minyak diesel je...untuk bagi kereta bergerak je hohoho...well kita orang pompuan kena tau jugak sikit sebanyak pasal kereta..jangan tau naik, bawak kereta je...kang ade ape-ape kat kereta, susah tau...

2 hari ade sorang customer call untuk beli minyak JTX ni...of coz he is a guy! tup tup terus nak COD minyak ni...Alhamdulillah rezeki...walaupun tak pernah promote pasal minyak ni, still ade order...syukur...

ok, nak share sikit pasal minyak ni



Hai-O JTX adalah minyak enjin berprestasi tinggi yang direka khas untuk membersihkan enjin dan memberi perlindungan terhadap pengoksidaan, kehausan, kakisan, mendapan, dan pembentukan lumpur dalam keadaan memandu yang paling teruk. Ia dihasilkan untuk kegunaan semua jenis kenderaan yang memakai petrol dan diesel termasuk kenderaan yang dilengkapi dengan turbocharger dan sistem pembakar suntikan. Formulasinya yang moden memastikan fleksibiliti untuk “mixed fleet operators”.

- Prestasi Cemerlang & Optimum dalam ape jua pemanduan
  - Jimat petrol (10% to 25% atau lebih)
- Tambah hp
- Teknologi TRIBOLOGI
  - Jimat kos service (10,000km)
  - Extreme pressure
  - Anti wear & tear
  - Anti carbon
  - Anti sludge
  - Anti oxidation
- Anti rust
 - Anti acidic
 - Low temperature
  - multigrade oil (petrol/diesel/ngv/turbo/superchrge/n.a)
  - Minyak high class termurah dipasaran 





 Tribology Confirmed (TCF)
  • Anugerah SUPERBRANDS
  • Diperakui ISO 9001
  • Diperakui API/SAE/ACEA
  • Mendapat Pengiktirafan ACEA A3/B4-10, MB p229.1, VW 501 01/505 00
  • Kelulusan PDA 11241


senang cite...


"Memang terbaik.....Saya pengguna tegar JTX1000. Memang power, pick up, enjin smooth, jaga enjin & save minyak... "

 "Aku dah pki minyak ni utk kedua2 kereta aku, Chevrolet Aveo 1.5 (A) mmg ade rasa perbezaan enjin smooth & pickup skit... berbaloi pki kat kereta ni."



sya
014-824 8525 


Tuesday, 12 August 2014

Sabun Marine essence Raya


Alhamdulillah...

Walaupun sibuk dengan raya (raya la sangat heheh...) ngan anak-anak yang tak sihat tapi order sabun marine essence memang tak putus-putus...bertambah-tambah order! Yela raya kan..ramai yang nak kulit sihat



Hasilnya, 
Sabun marine essnece bar 5 kotak, 
bodywash 2 botol, 
shampoo 3 botol...

tu untuk hari raya seminggu je =)

Kalau korang nak selit order, boleh tau....anytime anywhere...

sya
014-824 8525


Aidilfitri 2014 bersama Chicken pox!!


Selamat Hari Ray Raya Aidilfitri!!!

Rasanya belum terlambat untuk sy wish kan...raya tahun ni?? sangat-sangat menjadi sejarah untuk family kitorg...why??

sebab anak-anak kena chicken pox!!!



2minggu di bulan Ramadhan, iman yang kena..masa tu dah risau la..takut tak dapat beraya..bile dah dekat raya, fuh...lega....yang lain-lain tak berjangkit (dalam hati sebenarnya nak anak-anak yang lain kena..tapi biar la lepas raya...biar le ummi dapat raya kan hehehhe)

 tup..tup..petang sehari sebelum raya, Marissa plak kena...sah....memang kitorang tak boleh beraya...raya ke-3, Hadif plak kena (nangis....) Raya pertam je kitorang dapat beraya 2,3 buah rumah..pastu Marissa dah start nangis-nangis...sebab dia demam..lagipun gatal kan bile kena ni

marissa

iman


Iman ngan Hadif dorang punya chicken pox ni besar dan berair..tapi kat muka tak banyak sangat tau..kat badan, kaki, kepala memang banyak la...tapi Marissa ni lain skit..dia punya naik besar, berair dan ade yang kecik-kecik tapi tak berair..penuh satu badan..kat muka jangan cite la...(nasib baik kena time kecik...dah besar seksok hilang la bekas die)

sy just sapu dengan ubat klinik bagi je..calamine lotion yang warna pink tu..untuk iman ngan hadif boleh sapu ngan kapas...tapi marissa plak...sy tuang dalam tapak tangan pastu sapu ngan tangan...sebab terlampau banyak...rasa cam nak mandikan ngan lotion tu je...

gambar dari en google aje

so kitorang raya dalam raya ke 6, 7 camtu la...tapi semua saudara-mara yang dok luar kelantan memang dah balik...sedih...tapi ok la...bukan tak nak raya, tapi kitorang risaukan anak-anak orang lain...takut dorang plak yang terjangkit plak kan...nanti tak pasal-pasal salahkan kita sebab bawak pesakit beraya di rumah dorang

saya awal-awal sebelum raya memang dah post kat fb, anak aku kena chicken pox ni..kalau dorang takut terjangkit, dorang tak datang rumah (bukan tak nak bagi datang rumah tau!) Pengalaman sy sebelum ni penah kena ngan parents...so memang aware habis bile anak-anak tak sihat, memang tak bagi dorang main dengan kanak-kanak lain

gambar raya??post lain la ye...sebab ade sekeping je huhuhuhu
 

Monday, 14 July 2014

saya seorang surirumah!!


ye....saya seorang

surirumah!!!



tak kesah la saya tak bergaji ribu riban asalkan anak-anak saya dijaga dengan tangan saya sendiri


tak kesah la saya tak tahu isu semasa asalkan anak-anak saya cukup ilmu dunia akhirat


tak kesah la.... asalkan saya dapat mendidik anak-anak saya dengan didikan yang secukupnya


tak kesah la saya tak cukup bergaya asalkan anak-anak saya cukup pakaian yang sempurna


tak kesah la tak dapat keluar lunch ngan ofismate asalkan keluarga saya dapat makan hasil air tangan saya sendiri



ye...dulu masa kat U, saya impikan bila dah kerja, gaji dah dapat rm3-4 ribu...dapat beli kereta baru.. dapat beli rumah etc...saya tak penah impikan saya akan dok kat rumah, jaga anak-anak-anak...apepun, saya penah merasa semua tu, dapat gaji rm3-4 ribu...tapi bila difikir-fikir berbaloi tak dengan gaji tu tapi keluarga jauh dari saya??



sesungguhnya Allah telah rancangkan hidup saya dengan cukup sempurna...



sebab saya tak kerjalah, saya telah berulang alik hantar arwah mertua 3x seminggu untuk dialisis...

sebab saya tak kerjalah, saya dapat jaga mak saya yang selalu sakit apabila gastrik atau demam

sebab tak kerjalah, saya dapat temankan mak mertua yang kesorangan kat rumah
 

sebab tak kerjalah saya mula melakukan biz online, sambil jaga anak-anak saya sendiri


Ye....


perancangan Allah cukup sempurna

Alhamdulillah





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...