Showing posts with label tempahan. Show all posts
Showing posts with label tempahan. Show all posts

Friday, 17 June 2016

Tempahan raya 2016


Hari ni hari ke-12 ramadhan..selamat berpuasa korang...half way to go..layan kan tempahan yang dah siap

 jubah A line..kembang nya sampai habis bidang..bila dah siap, berkenan plak tengok corak dia. mungkin bila dah susun corak nampak terletak je hehe


 baju kurung pahang..tahun ni banyak permintaan untuk baju kurung ni


 baju kurung moden, bunga sulam dari Bandung.tak dapat nak letak kat mannequin sebab saiz badan xs


 dress untuk baby umur 8bulan..comey sangat! nampak gaya kena usha mannequin untuk baby plak =)



close up sikit dress ni..suka kombinasi songket sarawak & kain hijau plain

lebihan kain mak nya request untuk jahitkan baju kurung

dah selesai separuh..tinggal lagi dalam 11pasang termasuk baju raya untuk diri sendiri dan anak-anak..tukang jahit TERpaksa jahit baju sendiri di akhir waktu sebelum tutup mesin jahit untuk sementara waktu..22 hari lagi, wish me luck!


p/s: tak sabar nak merdeka!!!!


Tuesday, 31 May 2016

Persoalan yang sering berada dalam fikiran


Persoalan yang selalu ada dalam fikiran saya bila jahit baju customer, ok tak baju ni? selesa ke dia pakai? terBESAR ke? terKECIK ke? 

hampir semua tempahan saya akan tertanya-tanya..pastu dok telek-telek baju, ade je yang tak kena walaupun kesilapan sebesar kuman. kalau boleh dialter sampai puas hati. saya tau manusia memang tak sempurna, cuma was-was tu lebih hehe



untuk si ibu dan anak-anak..bila tengok dorang pakai, dan bagitau selesa..fuhh...macam seketul batu jatuh dari belakang =)

bercinta nak siapkan lace ni..

ok, nak start jahit baju tempahan untuk raya..wish me luck!


Saturday, 21 May 2016

tempahan: kenduri kahwin mei 2016

hajatnya nak start merempit baju raya, tapi kena settle kan dulu tempahan untuk kenduri kahwin cuti sekolah ni



banyak koleksi jubah yang dijahit tahun ni

adik beradik, tapi baju ibunya belum siap lagi..kita sambung kejap lagi

jubah kajn songket sarawak

Alhamdulillah rezeki...

tempahan raya dah ditutup ye...untuk lepas raya anytime k..whatsapp saya untuk tempahan..yang jauh, jangan risau, saya boleh poskan

=)


Friday, 6 May 2016

tempahan: bedung moden


Saya ade beli satu kain ni, cantik sangat-sangat..sesuai untuk baby kecik. kain cotton flannel, sesuai untuk dibuat barang baby contoh cam barut, bedung etc

 corak binatang..sweet bangat!

dan hasilnya..bedung baby untuk bakal anak buah yang akan lahir Ramadhan ni, in sha Allah


contoh penggunaan bedung moden


untuk tempahan, boleh hubungi saya

sya
012-2806710


tempahan: dress godet


Minggu lepas siapkan satu dress untuk sorang customer. Design yang tak pernah saya jahit sebelum ni, ape-ape pun saya cuba, dan Alhamdulillah berjaya seperti yang diharapkan

 gambaran lukisan daripada cutomer

 inspirasi saya

dan hasilnya..taraaaa...


godet


Monday, 22 February 2016

1 customer, 3 jubah berlainan


Minggu lepas, seorang customer request untuk jahitkan jubah untuk anaknya berumur 4tahun





3 design berlainan untuk seorang customer..

nak buat tempahan boleh whatsapp sy

sya
014-8248525


Saturday, 16 January 2016

projek sesi persekolahan: lunchbag



Assalamualaikum..sesi persekolahan 2016 telah bermula..tahun ni, 2orang anak sy bersekolah di sekolah berlainan..sorang darjah 1 & sorang lagi tadika..jadual waktu sekarang dah jadi tonggang terbalik..nak hantar dan ambik anak-anak pada waktu yang berbeza..

azam di tahun ni, saya nak bekalkan bekalan makanan untuk anak sulung saya..yang no 2 sebab sekolah dah bagi makanan, jadi sy tak bekalkan untuk dia

 lunchbag utk hadif

untuk marissa

sape-sape yang nak buat tempahan boleh whatsapp@ sms saya 014-8248525




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...